Hjälp?

Vi har haft vår andra zoologi lektion idag.

Att ha Zoologi är som att springa ett maraton, eller flera. Vår föreläsare idag hade en ordhastighet på 2000 ord i sekunden. Han var vänlig nog att ge oss 1 exemplar av hans presentation (istället för att lägga ut dem på weben som alla andra).

Jag vet, vi har valt det här själva. Om sanningen ska fram hade jag aldrig gjort det här om jag varit tvungen.

Ikväll är det Freshmen dinner, middag för de fräsha männen:P
Jag vet inte riktigt var det är någonstans, eller vad för mat vi får men det blir säkert bra.
Alla säger att man måste slappna av, ha det kul  men jag vet inte när de hade tänkt att man skulle hinna det.

Jag var och fikade med Erik i onsdags och det förstörde hela min studieplan, men det är ingen panik, har ju hela helgen på mig:D

Tid är en lustig sak. Igår hade vi botanik (varannan vecka har vi botanik) och det innebär 3 saker.

1. Vi har ingen lunch, det är 15 minuter mellan alla lektioner.
2. Vi slutar kl 15.00 istället för kl 13
3. Vi har prov.

Som tur är har vi greve Dracula som vevar med armarna och förklarar mycket entusisatiskt om olika växter och har klassisk musik och animationer i alla presentationer.

Igår var det kalas på Equus, jag var inte där. Man måste ju få vara lite torr och tråkig någon gång också.
Kände mig väldigt vuxen och ansvarsfull när jag satt hemma med anatomiboken i pannan med hela mig nerkladdad med färg.

Anatomi är som att gå på dagis, man får pussla ( visserligen med döda djur, men ändå) och man får rita fina, eller mindre fina bilder med många olika färger. Men det är något fel på Prof. Hájos för han ritar med bägge händerna samtidigt och skriver förkortningar på alla delar. Har man varit ett dåligt dagisbarn och inte ritat INNAN man kommer till lektionerna kan man bara drömma om att hänga med på vilken del på benet som hette vad.


När jag klev av bussen och skulle gå hem idag såg jag den här

 

I Budapest har man "sopdagar" någon gång i kvartalet då alla ställer ut allt de inte vill ha på gatan så får man ta det man vill ha, det är olika helger för olika distrikt. Det var tydligen ingen so mville ha en oragnegul soffa. Resterna hämtas av sopgubbarna.

 

Nu är det åter till studeierna, Kemi here I come.


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Lycka till - jag ska också plugga lite :)

2009-09-18 @ 17:50:24
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Skoog

Hihi....jag behöver inte plugga :)



...inte så mycket iallafall.

2009-09-18 @ 23:42:57
URL: http://skoogy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0