Bitterhet och brudklänning

Sista fysiologi midtermen avklarad! Vi höll på att förlora hoppet bland reproductive physiology of the cat, dog, lama, horse, cow, rabbit och så den "domme fuglen" för att citera Rebecca. Över är den i alla fall, alla trodde de blivit underkända men det visade sig vara julstämning på institutionen när de rättade eländet så nästan alla klarade sig ( med Budapestianska "nästan alla")

Nu har vi ett informatics midterm i excell nästa vecka och sen är det full kareta in i tenta väggen för de som skriver något innan jul. Eller ja, innan det så har vi ytterliare ett prov i informatics och samma dag har vi prov i Vet profession. Det sista kommer bli en lustig upplevelse, det är jag och 9 andra tapppra själar som har varit på de lektionera och haft gästföreläsare som berättat om hur det är att vara veterinär, det har vi ju inge anteckningar på och det finns inget material att plugga på heller så de som inte varit där har ingen aning om vad som sagts. Nu ska vi inte sticka under stolen med att jag inte kommer ihåg så mycket av sånt man kan bli frågad på, vad föreläsarna heter har jag t.ex. ingen aning om men om det är bilder på dem så jag jag ju säga vem som pysslar med vad:P

Den naturliga reaktionen i vår klass var så klart att bli arga och upprörda, säga elaka saker om vår skola o.s.v. Livet är orättvist, det måste övas, de som går på de obligatoriska föreläsningarna till och med efter 10 timmar föreläsningar på onsdags kvällen kommer att få en fördel jämt emot de som gick hem istället. Jag ser inte det orättvisa idet men det är tydligen helt på trynet. Sen är jag ju knäpp också, jag tycker ju det mesta är intressant så jag hade nog gått även om det hade varit frivilligt.


Här är en blid för att muntra upp alla efter detta hybris inlägg, vet inte om jag har sagt det för, men jag lider inte av hybris, jag njuter av det. Man blir lätt bitter när genomsnittslektionen har 15 elever i bänkarna, 25 på bilioteket och 60 hemma i sängen, de 60 skriver klagobrev, som besvaras på lektionerna dit de inte går. Sen det fantastiska i att få en repetition av saker på sina labbar för läraren "vet att ni inte var på föreläsningen". Åter till bilden, ni som varot här vet att de har en hysterisk marknad för brudklänningar och här är den senaste kreationen i an av afförerna som jag åker förbi med bussen:D



Kommentarer
Postat av: Björn

Jag förstår att man inte får röka i närheten av den, den lär ju explodera! Eventuellt i ett moln av glitter, fåglar och gulliga bebisar, but still :) Jag skulle inte kunna få henne att överväga en sådan, jag börjar faktiskt tycka att den inte är så dum!

2010-12-02 @ 15:01:21
Postat av: Linnea

Oh, nu är du på gränsen och cycklar enhjulingt med förbundna ögon efter en kväll till baccus ära.. Den klänningen ska myran ha, inte jag:P

2010-12-07 @ 22:08:54
URL: http://angaju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0