Hej tomtegubbar

Igår var vi på inflyttnings fest hos Lise-Marie, jag var där för att vara trevlig men mest för att Lise-Marie hade lovat att servera glögg. Vi blev ett par stycken, jag tror slutsiffran hamnade på 2 pers/kvadraten, många vänner och liten lägenhet. Vi fick introducera glöggen för våra Irländska kamrater och för att citera Niham ( utalas Niv) " focken hell" vilket är fucking hell om hon hade pratat skolengelska. Vi promotade vårt lussefirande vi ska ha vid Lucia och jag tänkte faktiskt göra egen glögg, vi ska också baka lussekatter men pepparkakorna tror jag vi köper på IKEA.

Tiden går så fort när man har roligt, sen går den fort när man inte har så roligt också som när mamma rignde och informerde om julens anstormande och jag tänkte, det är ju långt till jul men oj så fel man har när man tänker så. Det är aldrig långt till jul och det innebär att mitt anatomy final är ännu närmre, vilket verkligen inte är bra. Desstuom har vi ju en fysiologi uppsats att skriva, jag, carro och violaine/frechy frog the fidel ( som fortfarande inte kan uttala mitt efternamn, vi har skällt på henne också och förklarat att med svensk stavning är hennes namn 6 bokstäver och på franska så stavar hon med 9 bokstäver i en fullständig random ordning som inte har det minsta med uttalet att göra) och dessa eviga midterms i fysiologi som inte vill lämna oss ifred. Men jag får hålla tummen i spåret, på med natt mössan och in i dimman, om jag klara allt så blir det förhoppninsvis en tur till Japan efter examensperioden.


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Glögg borde missioneras till hela världen. Minst.

2010-10-25 @ 20:59:03
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0