188

Mina vänner har fått höra något som jag själv har svårt att tro på, jag har inte så mycket att göra.
Från att ha läst 210 timmar förra terminen, terminen dessför innan och så första terminen så har man vant sig vid det. Nu läser vi 180 timmar den här terminen. Detta är självklart ingen miss från skolan, inget veknande i den annats ganska raska studietakten, nejdå. Det är helt enkelt dags för det där smärtsamma steget. Nu ska vi bli vuxna, ta eget ansvar och själva planera när man ska plugga. Det är säkert jättebra, men ärligt talat så tycker jag bättre om att gå i skolan 10 timmar utan lunch. Då är det svårt att smita......


I Sverige så kommer jag ihåg misslyckade försök från alla mina skolor med en schemalagd tid som hette "Eget arbete". Inte för att arbetet här nere har varit någon annas men då, som nu så har jag NOLL självdiciplin och gör allt annat utom det jag borde göra. Nu är jag visserligen äldre, inte mycket klokare men möjligen nåot lungare men så är det inte schema lagd eget arbete utan de har konstaterat att biokemin sög in för mycket folk i det inaktiva svarta hålet. Så nu har de ångat på lite mer i ettan och hösten i tvåan så vi nu har "all tid i världen" att plugga på våra 188 topics till biokemi final.


Nu är det Februari.


Tentaperioden börjar 23 Maj.
Jag har en bruk hemlagad lemon curd i kylen, en egenhändigt tillverkad papé maché karnevalsmask över skrivbordet och en hel hög med skönliterära böcker vid min säng. Behöver jag säga så mycket mer?

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Kommer du inte ihåg vad som hände när jag precis kommit till Sverige och det stod "eget arbete" på schemat? Åsa fick sitta med mig hela den timmen för jag fick inget gjort annars.

2011-02-23 @ 18:05:45
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Lia

Hej!

Intressant blogg!



Förtår om du inte har tid men om du har det skulle jag bli jätteglad om du kunde svara på lite frågor om veterinärutbildningen du går. Har varit i kontakt med skolan och fått bra intryck men lite svårt att ställa frågor om "vardagen" och hur det är som svensk till dom!

Lämnar min mail! :)

2011-04-03 @ 12:10:48
Postat av: Richard

Tjoho!



Har nu läst igenom hela din blogg, och känner mig rätt påläst haha, var ett bra ställe på att få en liten insyn om hur de tär på universitetet! Blev antagen till Veterinärsprogrammet på Szent Istavan och kommer flytta in i budapest till hösten. Undrar om du har lust att svara på lite frågot kanske :P? Känner mig lagom lost gällande vissa saker.



Har du möjligtvis en Facebook eller något?



[email protected]



2011-04-12 @ 16:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0