3 finals, 1 semifinal och en vecka

Final kemi
Final histologi
Final botanik
Semifinal anatomi
2 fysiologi föreläsningar
2 Histologi föreläsningar
2 botanik föreläsningar
3 Kemi föreläsningar

Är det som är kvar av mitt första år, sjukt fort har det gått. Men så går det när man inte tänker på vad man gör och tur är väl att jag inte gör det.

 Pratade med min mor i onsdag och hon frågade " har ni ledigt imorgon?" Det hade vi inte, faktum var att jag gick upp kl 5 och läste kemi fram till 6.30 och sedan skrev kemi midterm kl 7, med glädje dessutom! Sista midtermen för terminen och man kan inte bli underkänd, bara samla poäng till final exam. Den här veckan inleddes med ett fysiologi midterm "andning, innre och yttre" samt hur fåglar andas, hälften av provet handlade om det senare. Måndagen fortsatte med generell anatomi för fåglars organ och igår hade vi sista histologi practical och då vi tittade på vad om inte fågelorgan...

 Ja, jag fick en hemsk lust att äta kyckling resten av mitt liv.  Vår histologi lärare blandade i ihop oyster med ostrich (för er som är mindre bevandrade i den engelska nomenclaturen bland våra vänner djuren så är oyster ostron och ostrich struts) och hävdade att ostron inte alls sticker huvudet i sanden när de blir rädda, utan de äter små stenar för att mala det som de stoppat i sig med mer näringsvärde. Hon insåg sitt misstag efter att den mycket sömniga yrvaket tittat upp från sina teckningar för att se oförstående på henne och tänka "va?" mellan en djup insuck och en djup utsuck.

Kommentarer
Postat av: Skoog

Kämpa på :)

2010-05-16 @ 13:56:21
URL: http://skoogy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0