På landet i nytt land

Efter segling och äventyr i fosterlandet så har jag nu förflyttat mig till Belgien och en liten stad som heter Halle. Hela Belgien är ett mishmash av åkrar och hus, städer som vi i Sverige är vana vid finns inte riktigt det är mer en skylt med ett by namn på ena sidan och ett annnat på andra sidan. På vägen till Kliniken så går jag förbi en skola, två hagar med hästar och höns, en med de fulaste fåren på jorden, två villa områden med tillhörande majs och vete fält och några villor med normala trädgårdar. Nu låter det som om jag har vandrat runt hela Belgien men icke då, det tar ca 5 min att cyckla dit. Jag bor på ett litet sömnigt hotell och jobbar från 08.30 till 20.30 men jag har sjukligt lång lunchrast. Nu är första veckan över och jag stormtrivs, så klart att man kanske skulle kunna få till internet på hotellet men vafasen det finns ju internetcafér i Bryssel och folk överlevde utan internet ända tills för ett par år sedan! Sen fins det inte riktigt kaffe heller, precis som i resten av europa men när jag drog paraleller till belgiskt öl så tyckte Christophe ( veterinären jag jobbar med) så synd om mig att han tog med sin kaffebryggare (som han inte använder eftersom han hatar kaffe) åt mig, så nästa gång någon funderar på att hälsa på mig nere i Budapest så är ett kilo kaffe den perfekta presenten, jag lär dricka upp det jag hade med mig hit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0