Sista rycket

Wopwop, dissektionen av klarad nu är det som det så fint heter bara resten kvar. Kör hårt, rakt in i kaklet med huvudet först. Massor av folk har åkt hem och det är lite surt att sitta här och tragla nerver och delar i hjärnan. Jag skulle vilja leva i den trygga värld där hjärnan är en stor grå klump med en massa veck på. Jag säger inte att det är ointressant på något sett men de ska ju alltid ta i så de spricker här nere, jag menar det är ju ganska spännande att veta hur hjärnan funkar men det kanske inte är så upphetsande att lära sig hur hjärnan ser ut från det att cellerna blir olika i fostret tills dess att man dör och efter, i flera olika djur. Vår favorit är "advanced reptiles" vi undrar lite hur den ser ut, är det en orm som kan stå på huvudet och göra roliga figurer med svansen?
Vi har alla en liten oss själva i hjärnan, så vi vet var vi har allt, men den lilla gubben ser inte ut som vi ser oss i spegeln utan är proptionall mot våra sinnen. En råtta har t.ex. en gigantisk överkäke i bilden av sig själv i hjärnan, eftersom de har så känsliga morrhår. Mäniskor har jättestora händer, kort sagt ser vi ganska sjuka ut om man skulle titta in i hjärnan, jag ville lägga in en fin bild så ni skulle se det roliga i det men nu är det jag och teknik igen... 

Åter till böckerna! Vi får hoppas på det bästa och läsa tills vi kräks, som vanligt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0