Snart.

Nu är det snart över, snart.
  1. Kemi - över
  2. Mykologi - över
  3. Embryologi - över
  4. Anatomi praktiskt - över
  5. Anatomi skriftligt - över
  6. Biofysik - över
  7. Zoologi - över
  8. Histologi - snart över
Sen blir det kalas i götebrog, skidor i frankrike innan nästa termin smäller igång med mer kemi, anatomi och den illa beryktade fysiologin, den som lever får se!

Biofysiken blev klar idag, detta gick till på följande vis:
Jag gick upp kl 05.15, gjorde kaffe och tvingade i mig två smörgåsar samtidigt som jag läste igenom 5 av de 50 topics jag kunde få mig tilldelat under examen, sörplade i mig mer kaffe.

Tryckte ner mig i fin kostymen, böckerna, passet, och min "black book"  i handväskan och gav mig av mot  RMKI/KFKI campus kl 06.40. Upptäcker att det är strejk, förvånad? Knappast.

Spårvagnen kommer och tar mig till mozskva tér, klev av och har ingen aning om var buss 90 stannar, det är fortfarande strejk och busshållsplasterna är utspridda över tre kvarter, förvånad? Nej.

Träffar Sara vid vad som ser ut att vara en lyktstolpe men på riktigt är busshållsplasten för buss 90, vilket kan vara svårt att tro på eftersom det enda som indikerar på att det skulle stanna något här överhuvudtaget är en liten blå hållare för busstidtabeller som sitter fast på stolpen. Förvånad? Aldrig.

Bussen anländer, eftersom det är strejk så är den överfull, vi ska åka till endhållplatsen som ligger uppe i bergen, det tar 25 min att åka dit. Efter en tur som skulle kunna liknas vid balder fast utan skyddsanordningar och säkerhetsinstruktionsvideor var vi framme vid campus där vår biofysik profesor "bor". Vi får visa pass och får vikgtiga besöksbrickor som man inte får tappa bort och blir visade på en karta vart vi ska någonstans. Vi går till rätt hus och knackar på dörren kl 08.00, den avsatta tiden för examen, förvånad? HAHA, I win....

När professors sekreterare öppnar dörren är det 6 noskianer från vår klass där och 3 ungerska flickor redan där och väntar på sin tur. Det skulle ta ca 30 för varje elev, ingen blev klar på mindre än en timme, förvånad? Vänta är ju det vi gör bäst...

Kl 11.30 var det min tur, jag fick ett av de topics jag kunde säga något vettigt om och fick en 3:a

Kl 12.40 kom jag ut och det visade sig att strejken var total nu och vi fick ta en taxi till mozskva tér.


Det bästa var att jag hann gå på det extra övnings labben på histologi institutionen, men när jag kom dit var alla microskåpen upptagna, förvånad? ärligt, nej...


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Hahha, förvånad över att du bloggar?



Ja.



MEN JAG GILLART!!

2010-01-13 @ 19:50:28
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Skoog

Det hon sa x 2

2010-01-14 @ 19:22:51
URL: http://skoogy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0