Here we go again

Vi hade ju för ett par veckor sedan en period med vad man skulle kunna kalla "någon-står-på-taket-med-20 000-högtryckstvättar-regn", Duna svämade över, Margiziget med tillhörande jogging spår och turister var hälften så stor som normalt, båtarnas landgångar pekade mot himlen och vägen som går längs med " Budapest ån" fick spärras av. Sen följde en vecka med hysterisk värme, helt omöjligt att göra någonting förutom titta på Duna som kröp tillbaka till normala bredder igen. 
 
Nu händer det IGEN, på vägen hem från california kom det en kvinna i 45-50 års åldern springandes mot mig från en tvärgata i typiska Ojoggingskläder och hon hade sin hund, med tillhörande boll efter sig. Efter detta ekipages raska förbi springande tittade jag in på den tvär gatan och fick se det här:


Nej, det är inte Buda hills i dimma och dis. Det är ett moln, rättare sagt det var ett moln, nu är det på väg ner i mycket hög fart.


Jag hann in, jag klarade mig.
Hoppas parkvakten på Margitziget har sina sandsäckar kvar för det ser ut som om det kommer regna i ett par veckor:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0