När jag blir stor ska jag bli Edward Blom, eller ett får

Eftersom jag lever i frivillig exil så tycker världens Tv-bolag att det inte är mer än rimligt att blocka Ungern från en stor del av deras program. Missförstå mig rätt, jag tycker att folk ska få betal för sitt arbete, även om det svider för sådan som jag( med själen i plånboken). Sen har ju det faktum att världen är fruktansvärt orättvis övats åtskilliga gånger av alma mater ( den beskyddande modern skolan) och verkliga livet, detta gör det inte mindre surt att folk i Sverige får titta på hur mycket SVT, kanal 5 och BBC play de vill, medans jag får "Not avalible in your country" på skärmen i stället för The great british bake off. Allt är ju inte bröd och korinter som myran brukar säga ( läs död och förintelse) eftersom jag har ett urval av saker de låter mig se, bland annat underbara "Mellan skål och vägg med Edward Blom"

Jag undrar hur man får det jobbet. Han är helt klart utbildad, kultiverad och smått exentrisk så som var gentleman med klass bör vara så att han har fått jobbet och inte jag är ju inte så konstigt. Åka runt och äta god mat, bo på hotell och dricka öl är helt klart något jag skulle kunna tänka mig!

Om jag inte kan bli Edward Blom vill jag bli som honom och går inte det vill jag bli ett får. Vår skola har precis som många andra skolor som pysslar med djur en nästan religiös syn på djur från gruppen Rumenantia, alltså kor getter och får. Detta har och göra med deras 4 magar och hur de fungerar. Dagens onödiga info: du kan mata en kossa med toapaper och urea(inehåller kväve) och kossan mår prima. Prova den dieten och se hur långe du klarar dig på den....

Fördelar med att vara en ko, eller ett får:

Allt du stoppar i dig bryts ner av microorganismer i våmmen

  • du behöver inte äta några vitaminer, det sköter kompisarna i våmmen
  • om du spyr hamnar din spya i våmmen
  • de flästa gifter bryts ner av mircroorganismer, har du något otalt med dina kor så är förgiftning inte någon större idé

Ok, det är inte bara guld och gröna skogar om kossan får huvudvärk så bryts en huvudvärkstablett ner och har noll effect på kon, processen genererar i gas ca 0.5 - 1 liter i minuten. Sen är jag kanske inte jätteimpad av idén att tugga maten två gånger. Men coolhets faktorn är ju uppenbar, har någon någonsin sett en töntig ko? Inte minst, ett får kan äta upp sin deklaration och få ut något av det och ingen blir arg. Heldre dum och får!


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Tugga maten två gånger är ju sådär, faktiskt. För jag antar att den kommer tillbaka för att få revansch efter första vändan?

2010-09-15 @ 08:38:31
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Linnea

Något sånt, men mest för att få ner den halvt nedbrutna maten i rätt mage. Men om man tuggar maten har man ju så att säga dubblat smakupplevelsen på något vidrigt vis:P

2010-09-15 @ 20:48:04
URL: http://angaju.blogg.se/
Postat av: Myaraq

"Bulimia - twice the taste, zero calories!"?

2010-09-25 @ 21:38:02
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0