Men då så

Det här med att ha ett liv och plugga samtidigt har jag nog gett upp.

Kort ordlista i den ungersk/ engelska universitetsvärden:
Mid-term= övningstenta/dugga
Semi finals= slutprov för den här terminen-> det kommer en till
Finals= Herrejösses prov på en hel kurs/ sluttenta
(Nej jag kan inte skriva översättningen i texten)


Vår mid-term period är här, den kommer att avslutas med en blandning av mid-terms och riktiga finals och semifinals. För de stackarna som fortfarande har ett språk att förvirra sig på så innebär meningen ovan: Lär dig allt de gått igenom på lektioner och labbar, läs alla anatomiböcker om ben ( ca 600 sidor styck) och memorera utantill och hoppas på att du får ig på mid-terms i de ämnen som inte räknar poäng på mid-term utan på finals och semi finals.

Vår första mid-term i anatomi, angående alla ben utom skallen:
Kl 07.00 förra måndagen samlades vi i olika delar av skolan och fick vårt 30 frågor långa prov, tid till förfogande 18 minuter. Det lustiga är att alla norskianer trodde att vi skulle få svarsalternativ, det fick vi inte.

Behöver jag säga att det var 13 st av 130 som klarade sig?
( jag glömde signera mitt prov så det rättade inte mitt prov men de räknade inte poäng från den "tentan" så det har ingen betydelse)

Nästa måndag är det samma visa igen fast för att höja ribban lite så är det på skallen som har fler termer än alla andra ben tillsammans och är mer komplex i sin uppbyggnad än de andra benen, vi har fått två veckor att läsa in hela skallen:)

Som många säkert förstår så finns tyvärr inte så mycket tid kvar för att göra normala saker som hålla kontact med sina vänner och sin familj, eller skriva blogg. Men jag ska försöka klämma in ett litet inlägg då och då om inte så hörs i sommar:P

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Jävlar vad du håller på.

2009-10-13 @ 18:07:25
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0