Första dagen i skolan

Så var det avklarat, registreringen för skolan och pressentationen av vår kommande vecka.

Det här med tid är helt enkelt inte riktigt ungrarnas grej. på måndag har vi Anatomi kl 12.00 i stallet. Kl 14.00 ska vi vara formellt klädda och sitta i aulan som ligger 20 min promenad ifrån stallet. Anatomin slutar kl 13.30.


Men som det står på min student mössa. Don´t Panic.



Idag ska alla ut och festa loss, inte jag eftersom jag åker till Göteborg imorgon:)
Känns lite konstigt att åka "hem" nu när "hem" är här i min lägenhet.
Men Det blirt säkert bra när jag får fötterna på Svensk mark.


Min lägenhet:)




I den engelskspråkiga kursen är 75% norska tjejer, lustigt men sant.
Jag har 3 Svenskar till i vår "årskull" men ingen i min klass.
det går 5 killar med blandad nationalitet på kursen också, Dave var ganska nöjd förutom att 25% var Irländare precis som han själv.



Jag ser fram emot att börja skolan på riktigt. Och jag är så glad att jag gick preparand kursen eftersom jag redan nu har massvis med vänner och jag har fått en liten spark i arslet när det gäller studierna också. Ska ni hit, gå kursen i två veckor, det känns mycket bättre då ( och ring innan ni kommer så ska jag rädda er från de tokiga norskianerna)






Kommentarer
Postat av: Myaraq

Lalalalla!

Du kommer heeeem, lalallalla!



& jäääävlar vad vi ska ha roligt när JAG kommer till DIG!

2009-09-03 @ 23:22:02
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0