Hemma från hem

Nu är jag hemma igen efter att ha varit hemma en stund. Meningen var att jag skulle plugga kemi men eftersom jag skaffat mig en ny dator har första dagen gått åt till att försöka förstå mig på maskinen. Vi kan väl utan att överdriva säga att det har varit med blandad framgång. Det är inget fel på datorn, den är alderles säkert en utmärkt apparat, det är nog snarare handhavande fel när det gäller "nätverks anslutningar" som ställer till det.  Men jag är inte ledsen för det, den är ju snygg och luktar flamskyddsmedel vilket alltid piggar upp..... 

I Sverige så slog att skillnaderna mellan Ungern och Sverige är större än vad jag kommer ihåg. Jag har ju anpassat mig till att folk arbetar lite långsammare, att folk är vänligare och att man inte kan åka i en timme utan att se människor eller något som skulle skvallra om förkomsten av sådana (hus och annan bebyggelse). När jag landade här så fick jag ju återgien lägga ner energi på att inte förvrida ansiktet fullständigt när jag tog en slurk vatten ur kranen, det tar tid att vänja sig vid det något mer klorberikade vattnet här nere än att falla tillbaka på det Svenska vattnest smak, eller avsaknad av smak kanske beskriver det bättre. Likadant blir man förvånad när någon försöker råna en bara för att man vill ha en kopp kaffe i Sverige.  Det är inte bättre eller sämre i något land, bara anorlunda:)

Kommentarer
Postat av: Skoog

Är det inte meningen att du ska ha bra elektronkarma? ;)

2010-04-02 @ 18:50:54
URL: http://skoogy.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jo, elektronkarman är det nog inget fel på , utan den skulle den stackars datorn utan tvekan exploderat. Men nätverkskortet måste konfigureras om och jag hittar inte var jag ändrar alla värden, de är snyggt presenterade men man kan inte göra något åt dem verkar det som. Suck det var bättre förr och värre nu.

2010-04-02 @ 19:21:38
URL: http://angaju.blogg.se/
Postat av: Skoog

Det var lurigt i Vista också, har du Windows 7?

2010-04-03 @ 12:50:02
URL: http://skoogy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0