Livet på en pinne

Ledigt är ju något jag inte är så bra på, mest blir det "semi-arbetsliknande" aktiviteter för att dämpa ledigheten och lättjans gissel. Det låter knäppt, men det är nog sant. I sommras fick jag ju utslag som genast gick över när jag började  iskolan. Jag är allergisk mot ledigt. Hela världen blir upp och ner, man har aldrig lagom långt ledigt, bara så man inte hinner med dem man vill göra och för långt för att inte slösa bort den med att göra ingenting och så så vips sitter man där med för kort ledighet och för lite att göra.

Tur att man har en omtänksam omgivning som ger en tentor och labbar att förbereda sig på, så man inte blir helt galen av våren och allt ledigt. De har dessutom tagit i från tårna i år, för vi får till och med den stora äran att ta igen måndagen som vi missade på grund av Jesus velande fram och tillbaka så det blir en måndag på lördag, men några små ändringar i schemat. De försökte verkligen få oss att komma till skolan kl 8 på morgonen och sluta kl 18 med två timmars hål någon stans mitt i, men så var det någon som ändrade om lite till så nu blir det bara till 16 och inga hål, rackans jag som sett fram emot att spendera hela lördagen i skolan för att öka "tenta"ångesten lite till inför kemin vi har nästa vecka.  Som bonus har vi botanik porv nästa vecka också, de tyckte att det var lite klent med ett prov idag nu när vi varit lediga så länge.  

För att inte göra någon besviken har vi dessutom Equus days den här veckan. Equus farväl för vad som faktiskt verkar vara sista gången. Inga rykten om återupplivelse, där emot har jag enligt några vänner fått reda på att deras vänner ska öppna ett nytt ställe just därför att Equus har slagit igen, vi får se hur det blir med hela den historien "vid tillfälle" som de säger hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0