Lördags skola

Kl 07.25 studsade jag ur sängen, lagade en stor kopp springa-till-skolan-kaffe samtidigt som jag slängde ner allt som jag kunde tänkas behöva under dagen sen stormade jag iväg till bussen för att kl 8 vara på anatomy planery. När den var slut hade vi 2 hål, så vi tänkte att vi skulle köpa en macka och sen sätta oss och plugga kemi. Det kunde vi tänka så mycket vi bara ville för det är lördag idag -> cafeteria stängd, biblotek stängt, billy rotten stängt, litet café bakom frenchis lägenhet stängt.  Det slutade med att vi hamnade i parken till katedralen som ligger brevid vår skola, vilket vilken annan dag som helst skulle varit en trevlig upplevelse men idag var det kallt och blåsigt. Vi gav upp efter 30 min och gick till ett hotel brevid Keleti tågstationen, känndes lite små lustigt att sitta i en hotellobby med en snordyr kaffe och plugga kemi dessutom hette hotelet "grand hotel".  Sen var det fysiologi i två timmar utan paus, ingen vet riktigt varför rasten uteblev idag, efter det anatomi till kl 16. Bara för att riktigt utplåna alla misstankar om att det skulle vara en helgdag satte jag mig på california och pluggade kemi i två timmar till.

Norskianerna avvek efter fysiologin och drog till margit ön för att supa skallen av sig och leka "Ruse fest" vilket motsvarar vårt svenska studentfirande.

Tro nu förall del inte att jag klagar, (förutom över de 400 Ft jag var tvungen att lägga på en kaffe inomhus för att inte frysa ihjäl) faktum är att dagens lektioner har bjudit på många intressanta fakta och roliga anekdoter från föreläsarna. Visste ni t.ex. att kaninhanar kan dra in sina testiklar i buken om det behövs eller hästar inte har någon gallblåsa?


Kommentarer
Postat av: Erik Ehnvall

Hej.

Jag är veterinär och slutade som veterinär i Ungerna 2001. Jag har nu en egen klinik i Linköping, www.erveterinar.se Om du vill får du hälsa på någon gång.

Mvh

Erik Ehnvall

Leg vet

2010-08-22 @ 22:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0