Förkyld

I går vaknade jag, inte. Min kropp har tydligen bestämt sig för att på empiriskväg få mig att förstå hur vårt immunsystem fungerar. Ok, jag har valt en inte allt för dålig tid att bli förkyld på, det enda jag missade var 2 föreläsningar, en i kemi och en i botanik, ska tacka någonslags gud för att det inte var en måndag eller tisdag.

Idag var planen att skriva 15 topics i fysiologi, eftersom vi har vår första midterm nästa måndag. Men det tar bevisligen lite längre tid att skriva vettiga saker på ett papper när hjärnan blivit utbytt mot en geléliknande substans som försöker ta sig ut genom näsan. Men skam den som ger sig!

I torsdags hade jag min första fysiologilabb, jag fick ta blodprov på en kanin och lyckades på något märkligt sätt få 8 poäng på provet man måste skriva för att få labben godkänd, vilket innebär att jag har fått ett extra poäng på min slutprov :D Många bäckar små, förhoppningvis klarar jag att göra likadant på de 4 resterande labbarna så kanske jag kan klara mig från att läsa den här kursen en gång till.

Det blir tyvärr en ganska enformig rapportering, mycket den här terminen är fysiologi men jag kommer snart få panik över kemin och anatomin så då får ni stå ut med trefaldigt klagande istället för enformigt klagande:) Men ni läser ju mitt bladder frivilligt så vad vet jag ni kanske uppskattar att få en inblick i min enfaldiga värld.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Det vet du att jag gör.

2010-02-20 @ 16:03:26
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Linnea

Såklart, du är ju nyfiken i en strut:)

2010-02-20 @ 16:38:43
Postat av: Myaraq

Din strut.

2010-02-21 @ 14:43:36
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Skoog

Struts?

2010-02-23 @ 12:30:17
URL: http://skoogy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0