Kemi och Equus

Vår student pud Equus var ju nerlagd under examensperioden och jul, ett mycket argt brev från vår Dean anonserade att det inte skul etilåtas några sådan aktiviter på vårt campus i fortsättningen eftersom det varit allt för vilt när gästerna lämnat tilställningarna. Han ombestämde sig, precis som alla 2 års studenter hävdade att han skulle göra. De hotar tydlgien med att stänga igen för gott någon gång om året. 

Igår var det semster opening party, jag var inte där. Vilket visade sig vara ett mycket klokt beslut i dag, kemi kl 8 sätter guld kant på tillvaron om man är lite trött och har ont i håret. Vi var ca 25 pers där, och samma tappra skara på botaniken som började kl 12, och så kom några eftersläntrare till vår chemistry planary i tron om att det bara var försäljning av gällande labbmanual och kompendium från föreläsningarna. Tji fick dem , bokförsäljningen följdes nämligen av 2 timmar föreläsning om hur man separerar olika organiska kemikalier från varandra. Mitt i den föreläsningen fick jag ett sms från carro, hon hade försovigt sig lite grann... Hon hade som vi säger kommit hem "Piaf o´clock"  och vaknat där efter.

Men ikväll är det partyparty, jag ska hem till Gabriella som jag bodde tillsammans med i Frankrike. Ska bli kul att se Budapest by night guidad av en urinvånare.

Kommentarer
Postat av: Skoog

urin-vånare?



Ha det så skoj :)

2010-02-12 @ 18:08:48
URL: http://skoogy.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej hej! Blev glad när jag fann din blogg! Försöker hitta information om hur det fungerar/är att plugga till veterinär i Budapest, har mejlat dom med fick ett inklistrat informationsklipp och en självskriven mening till svar. Jag är nämligen hundägare, och vill inte lämna ifrån mig min hund pga studier.

Så jag skulle vilja fråga dig..hur långa är dagarna i regel? Tror du att det är möjligt?



Tack så mycket för din tid, betyder mycket! (Antar att min e-postadress hänger med)



Mvh

Elin

2010-02-16 @ 01:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0