Tejföl

Tejföl är en gräddfils liknande produkt, fetare än gräddfil och magrare än cream frais. Hur har vi kunnat leva i Sverige utan tejföl undrar jag, för man kan ha det till allt:

blanda med något trevligt sambal oelek/dijonsenap/wasabi/ currypasta och vips har du pasta sås, eller sås till vad du nu äter.
ha på rostad macka med salt och peppar
skär äpplen i stavar och doppa i kanelsmaksatt tejföl
ha i grytor i stället för grädde

Men det är klart de har inga temlor i Unger och de lever ju fortarande, måste vara tejfölens förtjänst.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Jag ska äta tejföl om 2 dagar

2010-02-27 @ 23:19:28
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag vet:) och jag ska äta hembakt temla i veckan, men det bästa är att litet syster kommer hit imorgon:D

2010-02-28 @ 11:41:56
URL: http://angaju.blogg.se/
Postat av: Björn

Man kan ju också göra semlor med tejföl, det bästa från två världar skulle man kunna säga

2010-04-06 @ 19:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0