Till Elin om hundar och studier

Min blogg fyller tydligen något slags syfte! Efter som denna nyhet nådde mig först idag så dedikeras här med inlägget till Elin, som hade frågor om hur det är att vara här, i paprikornas förlovade land. Tyvärr så syns inte din mail i kommentaren( tekniskt begåvade människor hånar mig säkert nu men jag vet inte var det skulle synas i så fall), så jag hoppas att du läser det här!

I min klass så har 50% av studenterna hund eller rättare sagt fosterhund, ofta från Budadog som jobbar med att adpotera bort hundar från hundgårdar i Budapest. Det går, men personligen så tycker jag att det är en dålig idé. Tyvärr så får man offra ganska mycket för sina studier här. Det är inte överdrivet svåra studier, men man ska komma ihåg vad man gett sig in på. Jag brukar skämtsamt säga att jag aldrig skulle gjort det här om någon tvingat mig, och det stämmer nog.

Mitt schema i år ser ut som följer (så du kan dömma själv)
Måndag: 6 föreläsningar (15 min mellan varje timme) från 12 till 18
Tisadag: labbar och föreläsningar med 15 min mellan varje från 10 till 18
Onsdag: föreläsning från 12 till 16( + en valbar kurs som går till 18.30)
Torsdag: föreläsning och labbar från 8 till 12, varannan vecka labb från 16.45 till 19
Fredag: Föreläsningar från 8 till 14 ( med 1 timmes lunch)

Inför alla föreläsningar och speciellt labbar måste du vara förberedd. De första två åren ser ut så här, jag klarade mig fint förra trminen, så nu har jag bara 3 kvar, och tiden flyger iväg, vi må läsa mycket men det är väldigt intressant. När man är godkänd på allt från år 1 och 2 så börjar man gå skift i klinikerna parallelt med sina studier, som då är mer knutna till diagnostik och annat mer "veterinärit". Men låt inte det här skrämma dig, vill du bli veterinär så är vår skola en av de bästa i världen!  Kan tillägga att jag stormtrivs! (om det inte framgått innan:P) Man vänjer sig snabbt vid den raska studietakten:)


Hoppas du fick några svar, annars får du fråga mera saker så ska jag försöka svara!

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Well done!

2010-02-18 @ 19:04:04
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0