Linea Alba returns

Jag var hemma över jul men nu är jag hemma igen, det känns bra. (Vi har "april" väder här nu, igår var det ca 5- och i dag har vi haft runt 13+ och regn) Det var mys hemma i nypan också så klart men jag har ju helt klart lagt mig till med en del divalater som inte går för sig i världs metropolen, det här med att ta en fika kl 20 t.ex, jag menar vem försökte jag lura där?

Mys var det, tills vi gick en promenad och konstaterade flera saker som de ändrat sen vi var där sist, utan att någon ringt och frågat mig!

Inte ok att:
1. Slå igen alla videobutiker och bygga kebabkiosk istället
2. Bygga gym ovan på Coffe hous by George
3. Sluta bygga upp nattklubbarna som blir nerbrända
4. Smälla upp hus lite här och var utanför oppeby
(de kunde väl ringt och varnat i alla fall..)

Det var ju ett tag sedan jag skrev här, men jag misstänker att ingen tog allvarlig skada av det. Vi är fortfarande inne i vår tentaperiod för första terminen, igår skrev jag zoologi tenta och det är ungefär lika trevligt som att sticka ner huvudet i en hink fylld med ålar (Anguilla anguilla som för övrigt är närmre besläktad med muränan än med den electriska ålen)

För er som inte vet vad zoologi är kommer här en liten sammanfattning
( Ni som inte bryr er kan hoppa över att läsa den här biten)

Zoologi är läran om hur och varför vi delar in dem i familjer, ordrar, klasser, genus och gernra. Samt hur djur beter sig, vad de äter och hur de parar sig. Det mesta är ju intressant, hur skulle man annars kunna ha en hel tv kanal dedikerad till endast det här. MEN, nu har ni (om ni läst mina tidigare rapporter) säkert förstått att man är ganska noggran på min skola. Därför har vi inte bara läst om sånt som skulle kunna bli framtida patienter utan också om encelliga organismer som saknar bland annat mitokondrier och namn på andra språk än latin.


Som tur är är detta över nu, om jag klara mig.....
Man ska inte vara bitter! Jag har ju blivit godkänd på alla tentor hittills, bara biofysik och histologi kvar.



Det är skönt att vara hemma igen, här kan jag sitta på ett café och plugga utan att gå i personlig konk, jag förstår inte vad folk säger vilket jag saknade mycket när jag var i sverige på besök, folk säger så mycket dumt! Sen har vi ju såklart mindre roliga saker som idag när jag skulle dränka mina sorger och studier i biofysik i lite bio, jag hade planerat att se Sherlock Holmes men icke. Min bio har den bara dubbad till ungerska.

Surt.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Men faktiskt.

Den där stan börjar ta sig lite friheter.

2010-01-10 @ 00:35:25
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0