Vidare i livet

Igår hade jag mitt histologi final och som de flesta så har jag det stora nöjet att göra det igen, vi hoppas på bättre lycka nästa gång. Ingen idé att gnissla tänder över det, jag blev åtminstone godkänd på anatomin jag skrev förra vecka.

 Nu siktar vi in oss på botaniken, Conicum maculatum(Björnfloka) , oxalis acetosella(Harsyra) och Pisum sativum hortense (gröna ärtor). Under terminens gång har det slagit mig flera gånger när giftiga växter har nämnts hur mycket av de jag gladeligen satt i mig mängder av under vår scout äventyr i skog och mark, och jag lever ju och frodas som Aspergillus flavus (mögel) i ett fuktigt hus.  Faktum är att om man ska tro Greve Dracula på Botanik institutionen borde jag och mina vänner varit döda för länge sen, med en hel hög åkommor så som kramp, njursten, magsår och utslag av alla dess slag på köpet.

En liten lycka är i alla fall att botanik institutionen är belägen i ett gammalt hus, av sten. Det betyder att man kan andas där inne till skillnad från histologi labbet som mer kan liknas vid Madame Trelawney varma rökiga vind på Hogwarts där eleverna sitter och försöker se framtiden i tesumpen i botten av stora blommiga koppar. Skillnaden är att Professod Halaszy lider av kronisk förkylning och inte visar sig så mycket på den varma vinden, och tekoppanra är utbytta mot microskåp, sumpen mot histologiska preparat. Vissa har gåvan och ser allt möjligt som man ska se, andra ser ingenting. Jag ligger i mellan spannet och ser hälften av skilnaderna mellan de rosa och lila cellerna:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0