Irländare, spännande folk

I morgon är det St. Patrics day. För alla som befinner sig på Oirland brukar den gå ganska obemärkt förbi. Här icke. Det luriga är nu för de stackars irerna att Ungern har haft en ledig dag i går, vilket resulterade i en genensam minneslucka från fredag till i morse för (jag tror) samtliga med Irländskt ursprung på vår skola. Dessutom har vi den andra fysiologi midtermen i antågande med sjumila kliva tutandes i basuner och trumpeter.  Min vän Dave kläckte ur sig "I´m sick of it"  jag svarade att han kanske skulle ha tänkt sig för innan han lämnade den gröna ön för att utbilda sig i 5 år och att det var lite väl vekt att ge upp redan innan det första året var avklarat.

Dave: - "No, I´m sick of drinking"

Linnea + 4 mycket trötta irländare: - ......................

När jag berättade att man inte måste tittade samtliga 5 irländare oförstående på mig och sa i en mun " But it´s St pattys day..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0