Likgiltigheten börjar infinna sig

Tråkigt men sant är det, hela klassen har drabbats av någonslags avdankad likgiltighet som ligger som ett tunt dis över föreläsnings salarna. Ingen riktigt bryr sig, man går dit, sitter där och går hem och tänker "uh" och läser in sig på vad det nu är man ska läsa. Försöker att se det som en del av utbildningen, att helt enkelt stå ut och inte ge upp. Allt är fortfarande intressant, men det är lite som att gå runt i sirap. Ingen orkar klaga och det finns inte så mycket att klaga över, vi har vant oss vid hur livet är här och alla förstår att vi måste lära oss en massa saker på kort tid. 

Idag har jag desstuom ätit upp den sista semlan som Björn och Myran bakade åt mig när de var här och vände upp och ner på mig, min lägenhet och halva Budapest.  Men snart blir det bättre, eller sämre beroende på hur man är funtad för de sysslar tydligen inte med vår här, de går direkt på sommaren med allt vad det innebär...

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Har ni sommar nu?



Jag vill tillbaka till dig.

2010-03-10 @ 23:03:39
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nope, idag har det slagit om igen... Blev mycket förvånad när jag fann min trädgård VIT imorse....

2010-03-11 @ 11:35:06
URL: http://angaju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0