Andra året

Äntligen hemma!
Har haft det fantastisk i Belgien, veterinären tyckte det var lite väl många vaccinationer men jag var glad över att se levande djur man ska vara lätt road så blir hela livet lite bättre..

Som det här Texel fåret, jag var säker på att han var en gris tills jag såg dem på nära håll






Det syns inte så bra men på skylten under lampan är det en pingvin med blond page som håller en öl "Vedett extra blond"


Första veckan har redan sparkat igång och den här terminen läser vi en massa lustiga saker, etologi (vilket passar bra efter som jag redan har läst det en gång på gymnasiet
och dessutom har ett otroligt seriös projekt arbete i cognitiv etologi som jag och myran gjorde i 3:an, allmänt känt som PA! ( sägs med en high pitch målbrotts brytning möter livrädd hönsgård) ) agreoeconomics och informatics de två sistnämda blir en överaskning som avslöjas i morgon när vi har haft de första föreläsningarna men vi misstänker att det är tillämpad jordbruks ekonomi och "datakunskap".

Hälften av klassen har inte dykt upp än men det är många som har tagit en vecka extra semester, sen är det en hel drös med folk som jag aldrig sett förr och den här gången är det inte bara jag som är otrevlig och inte känner igen folk, och jag har inte gått fel heller för det finns en liten stomme kvar av folket från förra året.  För eller senare får jag väl reda på vart de kommer ifrån.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0