Morgonstund har guld i mun

Jag brukar frysa mitt bröd eftersom jag inte hinner äta det innan det promenerat iväg på egen hand eller förvandlat sig till ströbröd. Det beror med största säkerhet på att jag äter "frukost" i skolan mellan föreläsningarna istället för på morgonen när jag, jag ska inte ljuga och säga vaknat utan skriver istället kastat mig upp ur sängen och ut genom dörren med min thermosmugg fylld till bredden med kaffe som på något mystiskt sätt uppenbarar sig i en kanna på morgonen. Eller jag tror det i alla fall för jag har ofta en tom thermosmugg som luktar kaffe (eller på kalla dagar innehåller kaffe som är för kallt för att dricka men som känns " det går nog fortfarande" när man försöker bedömma det) när jag vaknar efter dagen första föreläsning. Åter till brödet, som vanligtvis brukar befinna sig i frysen vid den här tiden på dygnet. Men inte idag för jag har nämligen haft besök, besöket behagade vakna innan uppstigning och insisterade på frukost, vilket tydligen inte är springkaffe med dagens anteckningar utan mackor, helstekta oxar, yoghurt, juice, sallad och kaffe. Brödet hittade alltså aldrig hem till sin frys utan fick husera i värmen på köksbänken. Min brödrost fick tyvärr inte del av den informationen utan förväntade sig en bit med permafrost men icke, jag tänkte " nu får jag ta ut dem lite tidigare, gick i väg och läste om myrans heroiska försök till bullätning och tänkte att en svensk kanelbulle inte vore fel till det ganska kalla kaffet som lagades i morse vid 6 tiden då besöket återvände till fosterlandet. Då en lätt dimma kommer från mitt lilla kök och doften av villabrand når mina näsborrar. Man ska tänka possitivt, hade jag haft en hysteriskt stark kompressor skulle jag kunnat göra syntetiska diamanter av mina frukost mackor, i avsaknaden av sådan agerar de nu rökelse på balkongen.

Den andra omgången bevakades likt Arthur Dents morgonmål i stekpannan i The hichhiker´s guide to the galaxy så de inte fick för sig att rymma eller också konvertera till grillkol.


Kommentarer
Postat av: Myaraq

MEN ELLER HUR: DET VAR STARKT JOBBAT?! Nu åt jag inte hela bullen.



Men jag försökte.

2010-09-22 @ 20:06:06
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag ska se till att du får en bronsbyst i vår park eller en plakett på Margitziget för din insats!

2010-09-22 @ 20:44:18
URL: http://angaju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0