Midterm

Det har ju varit lite uppförsbacke hela helgen för hela vår klass. Man har kunnat läsa fb uppdateringar som " pleas shoot me", "blä" och "mental rumination". Men nu är eländet över, själv firade jag terminens första fysiologi midterm med en kopp varm choklad och sedan en anatomi 1 planary. Det sist nämnda för att jag misstänker att jag inte kommer ihåg tillräckligt för mitt anatomi final i från första kursen. Jag upptäckte att jag saknat Dr. Gerics, inte bara att det går att läsa vad han skriver på tavlan och att han sätter igång hjärnan på sin klass utan också hans underbara ironi och sina mycket diskreta hintar "is it a left one ( skakar på huvudet) or a right one( nickar och mimar yes)"

 Sen så lurar han så klart i ettorna en massa dumheter som att de har nog med tid till sitt första midterm. Vilket de visserligen har om de har pluggat ordentligt, men eftersom de fortfarande lever i tron om att nog med tid betyder att du inte är helt säker och måste fundera en liten stund för att sedan svara och inte kunna svara på saker i sömnen så kommer de uppleva tiden extremt knapp.  Vi har alla varit där, (en del är kvar i den ulliga rosiga fluffiga världen) men det ska bli intressant och se hur de reagerar på att Dr. Gerics alltid har rätt.

Mitt midterm är förmdligen ingen katastrof, bara väldigt nära. Men men man måste få ha dippar ibland. Även om man är veterinär och inte mäniska, lustigt hur man är funtad. Sliter arslet av sig för att bli något som sliter ännu hårdare. På onsdag har vi nästa vet proffesion får se hur mycket predikan det blir om ensama veterinärer med endast sina sällskapspotatisar att komma hem till.  Vår klass kanske inte kommer så långt, vi måste vara den sämsta klassen någonsin, i morse var vi 7 st på etologin, av 112. Så Department of physiology and biochemistry har sänkt kraven för fysiologiuppsatsen, från att behöva vara "top 50%" måste man nu delta på 2 föreläsningar som handlar om hur man skriver den. Tror vi, vi får se i morgon eller så måste man vara top 50% och vara med på föreläsningarna. Qui vivra, verra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0